Onze website maakt gebruik van cookies.

Deze website maakt gebruik van cookies om ervoor te zorgen dat u de beste ervaring op onze website krijgt. Meer informatie

SparkOptimus wint voor de 7e keer de Emerce100

SparkOptimus is voor de zevende keer erkend als leidende speler in het digitale landschap, en heeft de nummer één positie in de prestigieuze Emerce100 ranking verworven. Deze bijzondere prestatie onderstreept SparkOptimus' toewijding aan het creëren van waarde voor klanten op de lange termijn, door middel van partnerships op strategische digitale transformatie.

Emerce100: de graadmeter voor digitale uitblinkers

De Emerce100 ranking wordt jaarlijks gepubliceerd door Emerce, hét leidende platform voor digitale marketing, media en e-business. De Emerce100 is een gerespecteerde graadmeter voor uitblinkers in de digitale consultancy. Sinds 1998 is Emerce een prominente stem als het gaat over het identificeren van nieuwe technologieën en innovatieve business modellen. Een notering in de Emerce100 is niet alleen bewijs van technische expertise, maar ook van impactvolle en duurzame resultaten bij klanten.

"We zijn zeer vereerd om deze erkenning weer te krijgen," zegt Hidde van Manen, Managing Partner bij SparkOptimus. "Onze focus ligt altijd al op het leveren van waarde op de lange termijn door middel van strategische partnerships met onze klanten, waarbij we verder gaan dan alleen het implementeren van oplossingen en hen in staat stellen om hun eigen digitale ontwikkeling te leiden."

Succesvolle partnerships voor de lange termijn bouwen

SparkOptimus' toewijding aan het stimuleren van lange termijn impact wordt weerspiegeld in een indrukwekkende lijst projecten. Hieronder een aantal voorbeelden van de brede expertise en de goede resultaten van transformaties die in nauwe samenwerking met hun klanten bereikt wordt:

Digitalisering van B2B-sales voor een internationale brouwerij: Heineken werkte samen met SparkOptimus om hun gedecentraliseerde salesstructuur in kaart te brengen en hun B2B-kanalen te digitaliseren. Het project bestond uit het ontwikkelen van een digitale strategie en plan voor het verhogen van klanttevredenheid, de verkoop te laten groeien en Heineken's positie als voorkeurspartner voor distributeurs wereldwijd te verstevigen. 

"SparkOptimus heeft ons geholpen met strategische keuzes die we nooit zelf hadden kunnen maken. We een fundamentele transformative gestart in onze wereldwijde klantbenadering en SparkOptimus heeft een cruciale rol gespeeld in het vormgeven en uitwerken van deze verandering," zegt Jan Derck van Karnebeek, Chief Commercial Officer bij Heineken. "Hun strategische begeleiding en digitale expertise heeft ons in staat gesteld om de manier waarop we handelen met onze distributeurs over de hele wereld te transformeren."

Optimaliseren van digitale & e-commerce strategie voor een CPG-gigant: Colgate-Palmolive Europe gebruikte SparkOptimus' expertise om hun digitale en e-commerce strategie te verbeteren. De samenwerking bestond uit een beoordeling van de huidige situatie, het definiëren van belangrijke initiatieven en het creëren van een roadmap voor implementatie. SparkOptimus begeleidde de oprichting van een ‘Online Acceleration Centre’ voor het leiden van de digitale transformatie, lokale teams in verschillende landen te trainen en nieuwe online initiatieven met retailers te testen. 

"SparkOptimus was een échte partner en een integraal onderdeel van onze digitale transformatie, van het detailleren van de strategie tot het daadwerkelijk uitvoeren ervan, zij aan zij met onze e-commerce en digitale teams," legt Prabha Parameswaran, Group President of Growth & Strategy bij Colgate-Palmolive uit. "SparkOptimus hielp ons onze denkwijze over digitaal onder de loep te nemen en samen zetten we het juiste team op om de transformatie te leiden."

Een efficiëntie-boost met Generative AI bij een toonaangevende partij in energie en telecom:  Budget Thuis schakelde SparkOptimus in om de mogelijkheden van Generative AI te onderzoeken. Door middel van een samenwerkingsproces identificeerde SparkOptimus drie toepassingen met veel impact, waaronder ‘call log automation’. In slechts acht weken ontwikkelde SparkOptimus Minimum Viable Products (MVP's) voor deze toepassingen. De succesvolle pilot heeft niet alleen de klantenservice verbeterd door verkorting van gesprekstijden, maar ook de interne processen gestroomlijnd met geautomatiseerde samenvattingen van gesprekken.  Bovendien leverde SparkOptimus Budget Thuis een framework aan om zelfstandig Generative AI oplossingen te blijven onderzoeken en implementeren, waardoor ze voorloper kunnen blijven. 

"Hoewel we normaal gesproken het liefst zoveel mogelijk zelf doen, zorgde de praktische ondersteuning van SparkOptimus ervoor dat ze makkelijk in onze teams pasten," zegt Job Schipper, Manager BPM & Digital bij Budget Thuis. "Ze maakten Generative AI makkelijk te begrijpen en gericht op praktische, effectieve resultaten."

Dit zijn slechts een paar voorbeelden van de vele succesvolle partnerships die SparkOptimus heeft gebracht waar ze nu zijn. Door samen te werken met klanten en prioriteit te geven aan hun unieke behoeften, levert SparkOptimus consequent impactvolle resultaten die duurzame groei stimuleren en bedrijven in staat stellen om digitale transformatie voor de lange termijn te realiseren. Deze focus op klantsuccess voor de lange termijn is een belangrijke reden achter SparkOptimus' de zeven opeenvolgende overwinningen in de prestigieuze Emerce100 ranking. Jaar na jaar winnen gaat niet alleen over korte termijn resultaat; het is een bewijs van de blijvende waarde die SparkOptimus levert door middel van haar partnerships, waardoor bedrijven niet alleen bijblijven, maar echt transformeren voor het digitale tijdperk.

SparkOptimus: digitale transformatie in actie

SparkOptimus staat al bijna tien jaar bovenaan de Emerce100 ranglijst. Dit is een bewijs van het vertrouwen en de duurzame partnerships die SparkOptimus opbouwt met haar klanten. Het bedrijf gaat verder dan het enkel afronden van projecten en bouwt samenwerkingen waarmee klanten kunnen floreren in het snel veranderende digitale landschap door een focus op klantgerichtheid, uitvoering en implementatie en het bouwen van skills bij klantteams.

SparkOptimus blijft trouw aan zijn kernwaarden en zijn missie om "groei te versnellen en positieve verandering teweeg te brengen". Als B Corp gecertificeerd bedrijf, geeft SparkOptimus prioriteit aan maatschappelijke verantwoordelijkheid en duurzaamheid. Met deze toewijding aan een hoger doel en de succesvolle projecten, kan SparkOptimus de leidende positie in het Nederlandse digitale consultancy landschap voor de komende jaren behouden.

Geplaatst in Nieuws
29 apr. 2024